Cloud
Cloud
Cloud en Cloud Computing – je wordt ermee om de oren geslagen. Maar wat betekent dit voor jouw bedrijf? Welke voordelen heeft deze manier van werken voor jou?
“De moderne werkplek is in de cloud” hoor je wel eens. Dit betekent dat het IT-hart van de moderne werkplek zich op hoogtechnologische servers in een datacenter bevindt, dat dag en nacht gemonitord en actief beheerd wordt.
Via de cloud heb je overal op een veilige manier toegang tot je bedrijfsgegevens, je applicaties, de laatste Office-versie, antivirus en meer. Jouw eigen IT-infrastructuur kan naadloos geïntegreerd worden in een veilige cloud omgeving.
Werken in de cloud heeft vele voordelen voor jou en je medewerkers. Snel online werken, je desktop altijd binnen handbereik, een veilige omgeving, geen dataverlies, steeds de recentste softwareversies, automatische back-ups, diverse mogelijkheden voor een vast maandelijks bedrag,... En een helpdesk die 24/7 bereikbaar is om jou te ondersteunen.
Wij helpen je ook graag bij de overstap naar en het beheer van Office365.
Office 365
Microsoft biedt je met Office 365 een bijzonder krachtig platform dat de creativiteit, bereikbaarheid en voornamelijk productiviteit van jouw (mobiele) werknemers verhoogt.
Office 365 is een abonnementsformule waarin de vertrouwde Office-toepassingen zoals Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Access en OneNote inbegrepen zijn. Daarnaast kunnen ook bestanden opgeslagen worden in OneDrive (tot 1 TB per gebruiker), kan je gebruik maken van SharePoint en beschik je ook over je eigen Exchange mailserver.
Er bestaan verschillende versies van Office 365. Voor bedrijfsomgevingen kiezen wij bij voorkeur voor Office 365 Business Premium of Office 365 Enterprise E3, afhankelijk van de grootte van je bedrijf. Deze keuze maken we omdat bij beide abonnementen Exchange mailserver is inbegrepen, wat in de andere abonnementen niet het geval is.
De abonnementsformule geeft je de garantie dat je steeds met de meest recente versie kan werken. De updates verlopen in kleine stapjes en nemen dan ook weinig tijd in beslag.
Sharepoint
Het Microsoft SharePoint platform dient als een raamwerk voor het opzetten van een website voor informatie-uitwisseling en online samenwerking binnen een bedrijfsafdeling of organisatie. Belangrijk is dat je informatie veilig kan opslaan en dat je deze makkelijk kan delen. De zoekfunctie zorgt er voor dat je alle informatie snel kan terugvinden. De informatie die je binnen Teams opslaat wordt automatisch binnen een SharePoint omgeving opgeslagen.
Teams
Microsoft Teams is een relatief nieuwe tool binnen Office 365 en is uitermate geschikt voor intra-team communicatie. Het zorgt op een gebruiksvriendelijke manier voor de integratie van gesprekken (chat), vergaderingen, bijbehorende nota´s, opslag van bestanden, zakelijke third-party apps, enzovoort. Zo worden pdf’s en video’s binnen Teams geopend en kan je emoji’s en gif’s toevoegen, wat de communicatie kan verduidelijken.
Teams is een samenwerkingsplatform waarmee je op een veilige en uniforme manier overzicht houdt over alle communicatie die zich binnen en buiten je bedrijf afspeelt.
In plaats van je steeds te moeten afvragen waar de informatie zich bevindt, vindt iedere medewerker in Teams alle nodige informatie om zijn job op de meest efficiënte manier uit te voeren. En mocht je het toch niet onmiddellijk vinden dan kan je gebruik maken van de sterke zoekfunctie en de handige menubalk.
Planner
Met Planner kan je team eenvoudig nieuwe plannen maken, taken organiseren en toewijzen, bestanden delen, chatten over het werk, en updates over de voortgang ontvangen.
Elk plan heeft een eigen bord waarop je taken in zogenaamde buckets kunt ordenen. Je kunt taken indelen op basis van status of aan wie ze zijn toegewezen. Je kunt de status bijwerken of toewijzingen aanpassen door deze tussen kolommen te slepen.
Met Planner kan je bestanden als bijlagen toevoegen aan taken, samenwerken aan deze bestanden en zelfs gesprekken over deze taken voeren zonder te schakelen tussen apps. Met Planner blijven de discussies en resultaten altijd bij het plan en worden deze niet in allerlei verschillende toepassingen vergrendeld.
Planner werkt ook op al je apparaten. Door een blik op de grafieken weet je dadelijk hoe je project ervoor staat en of het team voldoende vorderingen maakt om het vooropgestelde doel te halen. Door e-mailmeldingen word je op de hoogte gebracht van taken die aan jou toegewezen zijn.
Skype for Business
Skype for Business laat toe om online te vergaderen via de chat of (video-)telefonie functie. Via Skype for Business kan je gesprekken opzetten, ontvangen en doorverbinden via telefoon, pc, Mac en mobiel. Er zijn ook gespecialiseerde toestellen beschikbaar die handig zijn bij het streamen van een presentatie of als centraal toestel in een vergaderzaal. Een dure bedrijfseigen telefooncentrale is dus niet meer nodig.
Momenteel is Skype for Business nog als aparte app beschikbaar, maar Microsoft werkt aan de integratie van Skype for Business binnen Microsoft Teams.
Mail / Exchange
Exchange Online helpt je informatie te beschermen met geavanceerde mogelijkheden. Anti-malware- en anti-spamfilters beveiligen je postvakken. Functies ter voorkoming van gegevensverlies verhinderen dat gebruikers per ongeluk vertrouwelijke informatie naar onbevoegde personen verzenden. Redundante servers, eersteklas noodherstelmogelijkheden en een team van beveiligingsexperts over de hele wereld bewaken Exchange Online dag en nacht om je gegevens te beschermen. En met een gegarandeerde beschikbaarheid van 99,9% en een SLA met financiële garantie kun je ervan op aan dat je e-mail altijd werkt.
Het is gemakkelijker dan ooit om je gebruikers te laten werken met bedrijfs-e-mail om productief te blijven. Automatische software aanpassingen besparen je tijd en moeite bij het beheren van je systeem. Geef je gebruikers een In-place archief, zodat ze al hun belangrijke gegevens op één plaats kunnen houden. En bied hen overal toegang tot e-mail, de agenda en contactpersonen bij alle browsers en apparaten. Integratie met Outlook betekent dat ze een vertrouwde, uitgebreide e-mailervaring hebben met offlinetoegang.
OneDrive for Business
OneDrive verbindt jou met al je bestanden in Office 365, zodat je ze vanaf elke locatie kunt delen en eraan kunt samenwerken terwijl je je werk beschermt. Met OneDrive kan je je persoonlijke en gedeelde werkbestanden vanaf al je apparaten gemakkelijk opslaan, openen en terugvinden in Office 365, inclusief Microsoft Teams. Bewerkingen die je offline uitvoert, worden automatisch geüpload zodra je weer verbinding maakt. Hierdoor werk je sneller en slimmer met personen binnen of buiten je organisatie samen. Je kan je bestanden veilig delen en in real-time samenwerken met behulp van Word, Excel en PowerPoint.
Power BI
Power BI is de Microsoft oplossing voor Business intelligence of bedrijfsanalyse. Hiermee ga je van data naar inzichten in enkele minuten, via de uitebreide mogelijkheden voor datavisualisatie die Power BI biedt.Alle soorten data worden in één overzicht samengebracht en kunnen op verschillende manieren van overal bekeken worden.
Power BI laat toe om je bedrijfsbrede data en inzichten te visualiseren en te integreren in andere toepassingen. Met Power BI connecteer je honderden gegevensbronnen en breng je je data tot leven in realtime dashboards en rapporten. Zo slaagt je salesteam er met verve in om succesvol te zijn.
Power BI vraagt een extra licentie maar integreert perfect met de andere Office 365 toepassingen.
Azure
Microsoft Azure is een set cloud services die constant blijft groeien en jouw organisatie helpt te voorzien in allerlei zakelijke uitdagingen. Azure geeft je de vrijheid om met jouw favoriete hulpprogramma’s en frameworks toepassingen te ontwikkelen, te beheren en te implementeren op een omvangrijk, wereldwijd netwerk
De cloud is voor iedereen.
Klein of groot, oud of nieuw, dat maakt niet uit: wij vinden dat elk bedrijf en elke organisatie moet kunnen profiteren van het succes dat de cloud biedt.
Amazon
Amazon Web Services (AWS) is het grootste en uitgebreidste public cloud platform ter wereld. AWS helpt organisaties bij het opbouwen van een snelle, flexibele IT-omgeving, zonder investeringen vooraf en tegen een scherp tarief dat zich aanpast aan het verbruik. Zo betaal je nooit teveel - omdat je enkel betaalt voor wat je verbruikt. Elev8IT helpt je bedrijf optimaal gebruik te maken van de diverse AWS-diensten. Van advies, over implementatie tot het volledige beheer.
Google Cloud
Naast Microsoft Azure en Amazon AWS biedt Elev8IT ook de mogelijkheid om met Google Cloud als volledig beheerd platform te werken. Zo kan je je concentreren op je business vraagstukken om deze op de meeste efficiënte wijze op te lossen. Met Google Cloud krijg je toegang tot de infrastructuur en tools waarop Google zelf een beroep doet om zijn oplossingen te commercialiseren. Geen zorgen rond capaciteit, betrouwbaarheid of prestaties.
Ons team begeleidt je bij elke stap in je cloud project. Samen kunnen we bepalen welke oplossingen je nodig hebt, een migratiestrategie bedenken en je aan de juiste partners koppelen.
Google Cloud bevat tools waarmee je niet alleen je IT-stack, maar ook je bedrijf moderniseert. Je kan het volledige productassortiment van Google gebruiken om een bedrijfscultuur te creëren die gebaseerd is op samenwerking en gegevens, en om je klantervaringen te verbeteren.
Hosting & Domeinnaamregistratie
Naast onze eigen cloud infrastructuur heeft Elev8IT ook overeenkomsten met betrouwbare partners voor het hosten van websites en specifieke cloud toepassingen.

Elev8IT Cloud
Naast de cloud infrastructuur van partners beschikt Elev8IT over een eigen cloud infrastructuur, die we ook ter beschikking stellen van onze klanten. Dit laat ons toe om jouw website(s) en/of blogs te hosten.
Odoo
Voor de eigen administratie gebruikt Elev8IT uiteraard Odoo. Ons zusterbedrijf DCBO dat op hetzelfde adres gevestigd is ontwikkelt immers bedrijfstoepassingen gebaseerd op de open source ERP oplossing Odoo. Voor al je bedrijfsautomatisatie verwijzen we graag door naar onze collega´s van DCBO (www.dcbo.be).
Awingu
Awingu zorgt voor eenzelfde gebruikerservaring op elk toestel binnen of buiten je bedrijf. Je komt als het ware op een virtuele desktop terecht die je zelf inricht met alle software die je voor je werk nodig hebt, ook wel DAAS of Desktop As A Service genoemd. Het grote voordeel van Awingu is dat er niets lokaal op je toestel wordt geïnstalleerd: noch de software, noch de gegevens. Je programma´s en je bestanden staan op een goed beveiligde server in een datacenter, maar je kan ze wel vanaf eender welk toestel gebruiken en je bent automatisch in orde met de GDPR regelgeving. Awingu kan zowel ingewikkelde VPN instellingen als dure Citrix installaties vervangen.
Wil je meer weten, neem dan contact met ons op.
Veeam
Voor back-up oplossingen geniet Veeam de voorkeur van Elev8IT.
Met Veeam kan je makkelijk virtuele machines in zijn geheel back-uppen en snel weer terug zetten op elke mogelijke host. De Explorer technologie van Veeam laat toe om op een makkelijke en granulaire manier bestanden terug te zetten (zowel op Windows als Linux platformen) maar ook om individuele items terug te halen uit verschillende applicaties: Microsoft Exchange, Microsoft Active Directory, Microsoft SQL server, Microsoft Sharepoint,...