Contact +32 (0) 3 297 11 08 info@elev8it.be 
Volg ons

Intranet Development

Intranet solutions based on Sharepoint

Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte!

            1 Structuur

            Voor het intranet hebben we drie belangrijke elementen

  •    Topnavigatie

  •    Linkse navigatie

  •    In het midden onze specifieke content (per type pagina)


  • De topnavigatie zal volgende onderdelen bevatten:


  •   Home

      Departementpagina’s
      Bedrijfsdocumentatie e nProductdocumentatie   SnelleLinkpagina
      Informatiepagina(Wie zijn wij?) 


  • De linkse navigatie zal volgende onderdelen bevatten:


  •   Media o fMijndocumenten
      Medewerkersgids/Who is Who
      Nieuwsberichten(tag per departement)

      Eventbeheer
      Ideeën box(Suggesties)



  • Alle elementen die je zal zien binnen het Intranet zijn zelf te beheren. Dit wil zeggen dat deze ofwel zelf aan te vullen zijn in SharePoint.
    3 afgewerkte departement pagina’s zijn inbegrepen in onze oplossing.

    2 Pagina’s/ features

    2.1 Homepage

    Op deze landingspagina krijgt u een overzicht van:

    ▪  Laatste nieuwsberichten
    ▪  Aankomende events
    ▪  Documenten die u volgt



    2.2 Departement pagina

    Op deze pagina kan u het belangrijkste nieuwsitems terugvinden met de tag van het departement. Elke afdeling heeft voor zichzelf handige informatieblokken die kunnen bestaan uit:

    ▪  Link naar documenten
    ▪  Link naar mediabestanden

    ▪  Link naar externe applicatie

    ▪  Link naar pagina’s
    ▪  Vrije tekst 

    In dit pakket voorzien wij voor drie afdelingen naar keuze een afgewerkte departement pagina.

    2.3 Documentatie pagina

    Een gestructureerd archief voor alle bedrijfsdocumenten. Je kan ze eenvoudig terugvinden door te filteren of contextueel in bestanden te zoeken. Zoeken naar documenten kan op basis van:
    ▪  Naam
    ▪  Tags

    ▪  Inhoud van het document

    Hier kan je document ook opgeven als ‘wil ik volgen’.

    2.4 Fast link pagina

    Overzicht van alle bedrijfsnuttige links. Dit kunnen verwijzingen zijn naar andere ▪  Tools
    ▪  Websites
    ▪  ...

    Kortom, alles wat vaak wordt gebruikt.

    2.5 Bedrijfsinformatie

    Een pagina voor al uw bedrijfsinformatie te weergeven. De pagina is zelf op te maken met eigen content naar persoonlijke smaak.  

    2.6 Media/ Mijn documenten

    Een button met de link naar het overzicht van al de documenten die jij volgt. Of de link naar het overzicht van een algemene documenten bibliotheek. Dit is zelf te bepalen. 

    2.7 Medewerkersgids/ Wie is Wie

    Een overzicht van alle werknemers met hun functie en contactgegevens. In deze oplossing voorzien wij één medewerkersgids over het hele intranet.
    De medewerkersgids is op basis van een lijst (te beheren in SharePoint) van alle medewerkers om hierop te kunnen zoeken naar een bepaalde persoon. Een andere mogelijkheid is om hier een link te leggen naar de toepassing naar Microsoft Delve



    2.8 Nieuwsberichten

    Op de nieuwspagina kan u gemakkelijk nieuws delen binnen het bedrijf. De pagina is zo opgemaakt dat u gemakkelijk nieuwsberichten kan opstellen. In de gebruiksvriendelijke userinterface heeft u de mogelijkheid om het nieuws te sorteren per sectie, onderwerp en departement. Per departement voorzien wij ook één sectie voor nieuwsberichten.


    2.9 Eventbeheer

    Voor al je mogelijk bedrijfsactiviteiten, gaande van opleidingen, activiteiten, feesten, .. Kan u gebruik maken van ons eventbeheer systeem. Hier kan u gemakkelijk de events aanmaken en voorzien van de nodige details. Gebruikers krijgen overzichtelijk de aankomende events op een kalender. Via de inschrijvingsmodule kunnen ze zich registeren. Zodra ingeschreven, is het mogelijk dit toe te voegen aan uw Outlook agenda. Wij voorzien voor het volledige intranet één eventbeheersysteem  

    2.10 Suggestie-/ Feedback systeem

    Een online ideeën bus voor uw organisatie. Hier kan iedereen suggesties met bijgevoegde tekst en bestanden versturen.



    3 Design

    Binnen SharePoint kunnen we het logo en thema kleur aanpassen Vervolgens kunnen we de inhoudsblokken ook voorzien van een custom design.


     

Plan Van Aanpak

We bepalen samen de scope van uw project. Wat zijn uw noden? Hoe ziet u de zaken? Zitten er bepaalde zaken niet tussen de beschreven items en ze zijn wel realiseerbaar dan kunnen we ze ook maken en integreren. Alles verloopt rond Sharepoint en MS365 licenties.

Fase 1: Structuur & Security afgestemd op uw organisatie

Fase 2: Setup & Configuratie Sharepoint

Fase 3: Setup & Configuratie Webservices

Fase 4: Opzet van de bijkomende features

Fase 5: Testen


Extra features die mogelijk zijn:

* Goedkeuringsflow van documenten

* Drag & Drop van bestanden in voorafbepaalde locaties

* Gebruiken van gestructureerde bestandsnamen

* Documenten extern delen met klanten

* Progressieflow in projecten op basis van een dashboard voor uw klant

* Digitaal postvak

* Zoekfuncties

* Templatebeheer

* ...