Diensten
IT Audit
Hoe efficiënt is uw IT?
Laat een IT audit uitvoeren door experts!
Blog
Cases
Diensten
IT Management
Onder IT Management of Managed Services verstaat Elev8IT dat je je IT-omgeving (servers, cloud) of een gedeelte hiervan aan Elev8IT uitbesteedt. Elev8IT doet dit op een transparante manier met een aantal kwaliteitsgaranties, met proactief optreden en met gegarandeerde reactietermijnen. Managed Services zijn zowel een zaak van goed onderhouden en geconfigureerde servers, als van goede ondersteuning op de werkvloer – en niet te vergeten van goede en onderbouwde beslissingen op managementniveau.
Onderstaande diensten kunnen naargelang de overeenkomst hiervan deel uitmaken of niet.
Betrouwbare en stabiele infrastructuur
Elev8IT zorgt voor aankoop en installatie van servers, netwerk (WAN/LAN/WiFi), desktops, laptops, printers, firewall, databanken, software en back-up oplossing aan de beste condities. Deze worden geïnstalleerd en geconfigureerd zodat je het jaar rond 24 uur per dag en 7 dagen per weekop je IT beroep kan doen en downtime vermeden wordt.
Onderhoud door gespecialiseerd IT-personeel
De medewerkers van Elev8IT staan garant voor de installatie en het onderhoud van uw IT-omgeving. Zij zullen U tevens adviseren rond de beste oplossingen in uw specifieke situatie.
Security policy
Elev8IT zorgt voor aankoop en installatie van een firewall, antivirus- en antispam- oplossingen op server en clients. Ook wordt dit alles gemonitord, indien mogelijk worden besmettingen met virussen als dusdanig voorkomen. Duikt er toch nog een probleem op dan lossen we dit op.
Back-ups
Elev8IT zorgt voor dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse back-ups waarop je indien nodig kan terugvallen indien er gegevens per ongeluk gewist werden of gewijzigd werden. Op voorhand wordt een plan opgemaakt, dat vastlegt hoe ver je in de tijd wil teruggaan om gegevens terug te halen.
As a service
365 dagen per jaar, 7 dagen per week en 24 uur per dag monitoring van servers, websites en intranet.
Elev8IT installeert een monitoring service die al je servers, websites en intranet dag en nacht preventief in het oog houdt en bij problemen de nodige personen per e-mail en/of sms kan verwittigen dat actie nodig is.
Bij urgente problemen neemt Elev8IT de nodige acties om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Indien nodig wordt hierbij beroep gedaan op de onderhoudsservices van de leverancier van de apparatuur.
Elev8IT stelt een disaster recovery plan op zodat op voorhand geweten is wat er allemaal dient te gebeuren in geval van grote problemen.
Outsourcing
Met outsourcing lijkt het alsof je een eigen systeembeheerder in dienst hebt. Deze kán maar hoeft niet op fulltime basis in dienst te zijn, en enkel voor de tijd dat je hem effectief nodig hebt. Alle acties van onze systeembeheerders worden vastgelegd in dossiers, zowel in het systeem van de klant als in ons eigen systeem. Indien je vaste Elev8IT systeembeheerder verhinderd is dan zorgen wij ervoor dat de vervanger volledig wordt ingelicht. Wij bieden dit aan op uurbasis of vast tarief, afhankelijk van hoe vaak je een systeembeheerder nodig hebt. (bijvoorbeeld voor acht uur per maand of vier uur per week.)
Coaching
Heb je eigen IT personeel in dienst maar heb je tijdelijk extra IT-specialisten nodig? Of start je met een nieuw IT-project en ben je op zoek naar IT mensen met kennis van zaken die je daarbij kunnen ondersteunen en coachen? Ookhiervoor kan je een beroep doen op Elev8IT.
Systeembeheer
De medewerkers van Elev8IT staan in voor het beheer van je IT systemen. Zij zorgen voor de installatie van de nodige updates en patches aan de gebruikte operating systemen. Zij volgen van nabij de bezetting van de servers en de vrije ruimte op de harde schijven op om indien nodig proactief te kunnen ingrijpen.
Daarnaast houden zij ook de performantie van je IT-infrastructuur in het oog en grijpen te gepasten tijde in om deze op een hoog peil te houden.
Outsourcing
Coaching
Heb je eigen IT personeel in dienst maar heb je tijdelijk extra IT-specialisten nodig? Of start je met een nieuw IT-project en ben je op zoek naar IT mensen met kennis van zaken die je daarbij kunnen ondersteunen en coachen? Ook hiervoor kan je een beroep doen op Elev8IT.
As a Service
365 dagen per jaar, 7 dagen per week en 24 uur per dag monitoring van servers, websites en intranet.
Elev8IT installeert een monitoring service die al je servers, websites en intranet dag en nacht preventief in het oog houdt en bij problemen de nodige personen per e-mail en/of sms kan verwittigen dat actie nodig is.
Bij urgente problemen neemt Elev8IT de nodige acties om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Indien nodig wordt hierbij beroep gedaan op de onderhoudsservices van de leverancier van de apparatuur.
Elev8IT stelt een disaster recovery plan op zodat op voorhand geweten is wat er allemaal dient te gebeuren in geval van grote problemen.
Support
Helpdesk
Met vragen kan je tijdens de werkuren terecht op onze helpdesk.
De helpdesk is bereikbaar van 8u tot 17u. In geval van ernstige problemen buiten deze uren kan er naar het centrale telefoonnummer gebeld worden en zullen de nodige acties ondernomen worden.
SLA
Geen budgettaire verrassingen. Je weet op voorhand hoeveel je betaalt, afhankelijk van je overeenkomst waarin duidelijk wordt omschreven wanneer je op welke diensten een beroep kan doen.
IT Audit
Bij Elev8IT kan je terecht voor een audit van je
bestaande netwerk. Dit doen we door een analyse van wat er momenteel is.
Daaruit volgen dan een aantal aanbevelingen om het huidig netwerk te verbeteren
of worden de vereisten vastgelegd voor een nieuw te installeren netwerk. Je kan
dan zelf kiezen of je de nodige verbeteringen of de nieuwe installatie in de
handen legt van Elev8IT of niet. Kies je voor Elev8IT dan zorgen wij ook graag
voor het onderhoud en de verdere uitbouw van je netwerk.
Analyse
Vooraleer de analyse van het huidige netwerk aan te vangen zal Elev8IT peilen naar de doelstellingen van je onderneming en van de strategische keuzes die in de nabije toekomst genomen gaan worden. Aan de hand hiervan kan Elev8IT dan de juiste aanbevelingen formuleren voor een IT-infrastructuur die de bedrijfsdoelstellingen het best ondersteunt en de meeste groeikansen biedt.
Tijdens de analysefase brengen onze experten het huidig netwerk en de aanwezige toepassingen haarfijn in kaart. Door het netwerk te monitoren worden de pijnpunten van de huidige situatie blootgelegd. Zo heb je een perfect overzicht van de huidige situatie.
Aanbevelingen
Na de analysefase maakt Elev8IT een aantal aanbevelingen op om je netwerk te optimaliseren, beter te beveiligen, beter te verzekeren door een goede back-up, uit te breiden naar de cloud of niet. Naast deze praktische en technische aanbevelingen denkt Elev8IT uiteraard ook mee welke IT-oplossingen je bedrijf een boost kunnen geven.
Implementatie
Indien je ervoor kiest om de aanbevelingen om te zetten in een implementatie, dan maakt Elev8IT hiervoor een offerte op. Zo worden de verwachtingen van beide partijen omtrent implementatie en onderhoud duidelijk vastgelegd. Dit is tevens de basis voor een goede en duurzame samenwerking.
Home > Diensten > Security
Security
Steeds meer worden bedrijven en organisaties getroffen door cyberaanvallen. Waar vroeger vooral de grote ondernemingen werden belaagd, komt cybercriminaliteit nu ook steeds vaker voor bij kleine en middelgrote ondernemingen. Omdat je IT-infrastructuur continu verandert dient de gevolgde security policy ook voortdurend bijgestuurd te worden.
Elev8IT kan zorgen voor een uitgebreid arsenaal aan security oplossingen:
-
Firewall
-
Antivirus
-
Antispam
-
Authenticate
-
Certificaten
-
Back-up
-
Wired en Wireless security
Belangrijk is om deze security oplossingen goed te documenteren en
periodiek te evalueren en bij te sturen.
Applicaties
Voor het op maat ontwikkelen van applicaties doen we beroep op ons zusterbedrijf DCBO. DCBO ontwikkelt toepassingen op basis van Odoo, de open source standaard voor de KMO waarin alle nodige basisingrediënten voor de goede werking van jouw bedrijf reeds zijn opgenomen, en waarop je met beperkt maatwerk de toepassing kan laten werken zoals je in jouw bedrijf gewoon bent om te werken. Voor meer informatie kan je contact opnemen met DCBO.